Review from Fasma Festival

Στο τριήμερο 13-15 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε σε διάφορους χώρους της Αθήνας η 2η έκδοση του Fasma Festival και αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη για πολύ καιρό. Δείτε ορισμένες από τις κορυφαίες στιγμές του όπως το ζήσαμε.

Review from Fasma Festival / live reports

6 years ago
by

Το Fasma Festival 2015 εκπροσώπησε άξια την σύγχρονη ψηφιακή δημιουργία μέσα σε Τρεις μέρες, 13 με 15 Μαρτίου, κάνοντας το κοινό να έρθει σε επαφή μέσα από live gigs, parties, εργαστήρια και προβολές με τον φρέσκο πειραματικό και τον dance ηλεκτρονικό ήχο στην Αθήνα…

Παρασκευή 13 Μαρτίου αργά το απόγευμα στο Six Dogs βρεθήκαμε για την έναρξη του φεστιβάλ με προβολές ταινιών.

Η βροχερή Αθήνα ίσως ήταν η αιτία που δεν μαζεύτηκε όσο κοινό άξιζε να δει το Άγιο Δισκοπότηρο της ηλεκτρονικής μουσικής Sähkö The movie.Ένας διάλογος μεταξύ road movie και μουσικού ντοκυμαντέρ το φιλμ αυτό κάνει την techno μουσική ένα μέρος της ιστορίας και φέρνει τον νέο ακροατή στην αναλογική πλευρά της ηλεκτρονικής μουσικής δημιουργίας.

Αν και οι ελληνικοί υπότιτλοι απουσίαζαν για να έχει κανείς ολοκληρωμένη εικόνα για το έργο, η ταινία είχε αρκετά δυνατά σημεία με αποκορύφωμα τα αυτοσχέδια όργανα που προβάλλονται σε αυτό, όπως το “μεταλλικό” βινύλιο. Προηγήθηκε βέβαια η ενδιαφέρουσα ηχητικά ταινία του Ορέστη Μαυρουδή Aglaia is always wrong, παραγωγής 2015.

Η βραδιά συνεχίστηκε στο συγκρότημα του Six Dogs. Μια βραδιά με βαρύ, πειραματικό και καινοτόμο ύφος, από πολύ νωρίς, που με τον πολλά υποσχόμενο χώρο και ήχο και την υπογραφή των ομάδων Formix και Reform, μετατράπηκε σε ναό λατρείας της πλέον σύγχρονης techno σκηνής.

Kondaktor - courtesy of Dimosthenis Maragkos

Το event στο Gig Space του club του Six Dogs ξεκίνησαν με experimental techno διάθεση οι ιδρυτές της δισκογραφικής Modal Analysis, Kondaktor και ANFS. Ο τελευταίος “άνοιξε” και τον Γάλλο Kangding Ray, ανερχόμενο μέλος της ευρέως αναγνωρισμένης δισκογραφικής Stroboscopic Artefacts.

Ο Γάλλος producer έκανε ένα πολύ δυνατό, βραδέως εξελισσόμενο hybrid set, αφήνοντας χώρο για ένα επίσης δυνατό live set από τον μυστικιστή Headless Horseman. Με σκοτεινό και αρκετά πειραματικό ύφος, καθήλωσε το ήδη υπνωτισμένο από τους προηγούμενους και βαθύτατα υποστηρικτικό κοινό του party. Αυτή ήταν και η δεύτερη εμφάνισή του στον ελλαδικό χώρο τους τελευταίους μήνες. Την βραδιά του main event έκλεισε ο Morah (Phormix) συμπληρώνοντας μια καθαρά experimental techno βραδιά.

Παράλληλα στο Βar του Six Dogs, το project Υπάρχει Πρόβλημα Αμαλία και ο Chris OD κράτησαν ένα πιο ήσυχο, όμορφο και artistic περιβάλλον μέχρι το κλείσιμο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι την εισαγωγή για αυτό το απίστευτο event έκαναν οι Valerio Tricoli (IT/ PAN), Svarte Greiner (NO / Type / Miasmah), και Virilio (GR / Record Label Record Label), οι oποίοι και “εγκαινίασαν” τον καινούριο χώρο (basement) του συγκροτήματος με live acts από νωρίς το βράδυ.

ANFS - courtesy of Nikos Egglezopoulos

Το Σάββατο 14 Μαρτίου από νωρίς ο χώρος του Space Under στα Εξάρχεια ήταν η αιτία το κοινό να γνωρίσει μέσω των τεχνικών εργαστηρίων, που συνδιοργανώθηκαν μαζί με τη SΑΕ, καινοτόμα λειτουργικά προγράμματα και πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην ψηφιακή τέχνη.

Αργά το βράδυ πραγματοποιήθηκε η μισάωρη σχεδόν performance του κινητικού γλυπτού φωτός Space Time Helix των Michela Pelusio και Στράτου Μπιχάκη. Ένα όργανο που χρησιμοποιείται για παραστάσεις σχετικά με την γεωμετρία, με το φως και τον ήχο είχε στην κυριολεξία απορροφήσει το κοινό που είχε γεμίσει το χώρο του Space Under και στο τέλος είχε και το ίδιο την δυνατότητα να πειραματιστεί με τις δυνατότητές του.

Το σαββατόβραδο μας εξέπληξε με ένα απίστευτα όμορφο venue, καθώς η βραδιά του αγαπημένου δισκοπωλείου Habeat Records έλαβε χώρα στον εκθεσιακό χώρο Artower Agora, που κοιτάει “αφ’ υψηλού” το κέντρο της Αθήνας με την Ακρόπολη στο background των decks.

Headless Horseman - courtesy of Dimosthenis Maragkos

Το δεύτερο βράδυ του Fasma Festival εξελίχθηκε με πιο ανεβαστικούς ρυθμούς αυτήν την φορά, με τους περισσότερους των παραγωγών/djs να κλείνουν σε πιο electro, acid, italo και κυρίως detroit ήχους.

Την βραδιά άνοιξε ο ιδιοκτήτης του Habeat records , Mackenzie με πιο ανάλαφρες, ρυθμικές, techno και house παραγωγές, ενώ τον διαδέχτηκε στο ντεμπούτο live του στην Ελλάδα ο Dream Weapons (ή αλλιώς Φανταστικοί Ήχοι), με ένα ιδιαίτερο κι αρκετά διαφοροποιημένο για τα δεδομένα του set το οποίο μας άφησε άφωνους.

Στην συνέχεια το σχήμα Hydroessa, αποτελούμενο από τους Άστυτεκκ και Γ (urbanoise), ακολούθησε με ιδιαίτερα electro αισθητική που με την ανεβαστική τους διάθεση προετοίμασαν το κοινό με τον καταλληλότερο τρόπο για τον επόμενο καλλιτέχνη που ετοιμαζόταν να αναλάβει δράση.

Αυτός ήταν ο Νορβηγός guest Skatebård, ο οποίος αποθέωσε τους ακροατές με τo neo-italo/electro στυλ του. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά ασταμάτητος χορός από όλους τους παρευρισκόμενους.

Mackenzie - courtesy of Nikos Egglezopoulos

Την βραδιά έκλεισε αξιέπαινα κι ακούραστα ο δεύτερος headliner του event, o Oλλανδός Delta Funktionen, ο οποίος αφού ανέλαβε τα decks λίγο πριν το χάραμα, δεν σταμάτησε στιγμή να προκαλεί χαρμόσυνη ένταση στους ακροατές μέχρι πρωΐας.

Με μια φωτεινή Αθήνα στο φόντο, οι εναπομείναντες party attenders έχουν να θυμούνται μια πραγματικά αξέχαστη βραδιά…

Αξίζει να επισημανθεί πως μεγάλος συντελεστής του Fasma Festival και τις δύο βραδιές ήταν το γνωστό Astron Bar, που φιλοξένησε ονόματα όπως ο DJ TLR (NL / Creme Organization), Beneath (UK / PAN) και John Templeton (US / Emote Music).

Delta Funktionen - courtesy of Beatnik

Μεγάλη ζωντάνια λοιπόν, φρέσκοι ήχοι και εκδηλώσεις που ένωσαν τον πειραματισμό και την dance κουλτούρα κάνουν το Fasma Festival και την Αθήνα μια υπολογίσιμη underground σκηνή.

Ανανέωση του ραντεβού για το 2016 και την τρίτη έκδοση της διοργάνωσης. Θα είμαστε και πάλι εκεί!